Kajian dan pemerhatian ringkas tentang Al-Quran, As-Sunnah (hadis), agama-agama dunia, kitab-kitab suci pelbagai agama, manuskrip-manskrip kuno, alam semesta (bumi dan angkasa lepas), ilmu perbandingan agama, sejarah, peristiwa-peristiwa akhir zaman, kiamat, alam akhirat, alam ghaib, sains, astronomi (falak) dan lain-lain ilmu alam.

Friday, December 12, 2008

Tidak Ada Agama Mengajar Kejahatan?

BANTAHAN:

Bukan Islam saja, semua agama ada di seluruh penjuru dunia. Semua kitab agama mengandungi pengetahuan sains dan semua agama mengajar manusia menjadi baik. Tidak ada agama yang mengajar kejahatan.


PENJELASAN:

Anda mendakwa setiap agama mengajar penganutnya kebaikan. Baik, ini secara umumnya boleh diterima. Tapi apabila anda mengatakan tidak ada agama yang mengajar penganutnya kejahatan, anda sudah silap besar. Saya sedia memanjangkan hal ini beserta bukti-buktinya bahawa memang ada agama yang mengajar kejahatan. Salah satunya ialah agama Yahudi. Hal ini terbukti ditulis dalam kitab Torah, Talmud dan huraiannya. Tapi sebelum itu, anda kena membuktikan yang agama Yahudi memang langsung tidak mengajar kejahatan.

Masalahnya ialah anda tidak pernah tahu apa ajaran agama Yahudi lalu mendakwa SEMUA AGAMA tidak mengajar kejahatan. Sila buat sedikit kajian sebelum mempertikaikan orang lain.

(Pembantah mendiamkan diri sehinggalah ke hari ini)

No comments:

Related Posts with Thumbnails