Kajian dan pemerhatian ringkas tentang Al-Quran, As-Sunnah (hadis), agama-agama dunia, kitab-kitab suci pelbagai agama, manuskrip-manskrip kuno, alam semesta (bumi dan angkasa lepas), ilmu perbandingan agama, sejarah, peristiwa-peristiwa akhir zaman, kiamat, alam akhirat, alam ghaib, sains, astronomi (falak) dan lain-lain ilmu alam.

Thursday, November 27, 2008

TENTANG LAMAN INI

Bila laman ini diwujudkan? 

Laman ini diwujudkan pada hari Rabu 28 Zulqaidah 1429 bersamaan 26 November 2008. 

 

 Apa itu 'kebenaran mutlak'? 

Kebenaran mutlak itu ialah agama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw.

 

 Apa maksud 'Bermesra dengan Kebenaran Mutlak'? 

Maksudnya, apa saja kajian dan persembahan hasil di sini yang dilakukan oleh pengarang walau menggunakan apa jua sumber, ia tetap berteraskan agama Islam.  

 

Dari mana datangnya bahan-bahan di laman ini? 

Semua bahan-bahan di sini adalah nukilan Abu Zulfiqar sepenuhnya. Insyaallah tidak akan ada 'copy and paste'.  

 

Apa yang dihidangkan di laman ini? 

Sebagai memenuhi tuntutan fardhu kifayah, umumnya pengarang akan meneliti dan mempersembahkan hasil penelitian tentang perkara-perkara penting tetapi jarang-jarang dikaji oleh umat Islam lain. 

 

7 comments:

Anonymous said...

Assalammualaikum...
Alhamdulillah bersyukur saya ke sensei ke hadrat ALLAH S.W.T kerana memberi petunjuk dan hidayah untuk menemukan sensei dengan blog saudara..Mohon kebenaran untuk menggunakan artikel yang dihasilkan oleh saudara untuk dimasukkan ke dalam blog sensei.Selain di masukkan ke dalam blog, artikel dan maklumat yang berkaitan juga akan digunapakai oleh sensei dan sahabat sensei iaitu sifutaj ketika kami menjalankan kerja dakwah melalui program motivasi yang diadakan.moga artikel dan maklumat yang berkaitan akan memberi manfaat kepada seluruh umat islam hendaknya. Isyaallah dan terima kasih
www.gapzproduct.blogspot.com
www.sifutaj.qulhaq.com

Alexanderwathern said...

Waalaikumsalam wbt,

Silakan Ridz Sensei untuk mengambil apa saja yang bermanfaat. Semoga segala usaha tuan bersama sahabat tuan Sifutaj dijayakan oleh Allah SWT.

Abu Zulfiqar 'Alexanderwathern'
17 MAC 2009

Anonymous said...

assalamualaikum ustaz. terima kasih atas segala p'kongsian mklumat yg tlh ustaz beri. sbnrnya hari ni baru first time saya bc p'kongsian d blog ustaz ini. syukur ia banyak menyedarkn saya tntg bnyk p'kara. semalaman saya membc hingga ke subuh. terasa diri ini t'lalu kerdil dan jahil w'laupun saya ini dibesarkn dlm keluarga yg memng t'dedah dgn ajarn islam sejak kecil. malah ibu bapa saya jg pnddk dlm bdg agama. tapi saya ni liat sikit... tp sejak akhir2 ini saya mencari2 jln menuju fitrah sbgai hamba. saat ini baru rasa kesal sbb bnyk masa sy bazirkn sdgkn saya punya kesempatan luas utk dkt dgn agama sjk dulu. semoga lps ini, saya dpt trs ikuti blog ustaz dn smkn dekat dgn Islam dan dekat dgn ALLAH S.W.T. assalamualaikum... :)

Anonymous said...

Assalamualaikum.
boleh ustaz b'kongsi sdkt tentng Laksamana Cheng Ho. saya p'nah dengar laksamana china ini b'agama Islam dan banyak jg jasanya. ada kaitan juga dgn kesultanan mly melaka. bleh ustaz kongsi pndngn jika ustaz ada pengetahuan mengenainya? trm ksh.

Alexanderwathern said...

Wlksm.
Selamat datang, dan terima kasih juga atas kesudian berziarah. Semoga Allah permudahkan segala urusan kita khususnya diri anda yang diberi hidayah untuk meningkatkan lagi diri di sisi-Nya. Terima kasih banyak atas sokongan anda.
Wassalam.

Alexanderwathern said...

Wlksm,
InsyaAllah tulisan tentang Laksamana Cheng Ho akan diusahakan. Silakan menanti 'posting' terkini.

Anonymous said...

Assalam Tuan,

Saya nak minta izin ambil maklumat dalam blog Tuan untuk dimasukkan dlm kajian boleh tak?

Related Posts with Thumbnails