Kajian dan pemerhatian ringkas tentang Al-Quran, As-Sunnah (hadis), agama-agama dunia, kitab-kitab suci pelbagai agama, manuskrip-manskrip kuno, alam semesta (bumi dan angkasa lepas), ilmu perbandingan agama, sejarah, peristiwa-peristiwa akhir zaman, kiamat, alam akhirat, alam ghaib, sains, astronomi (falak) dan lain-lain ilmu alam.

Thursday, August 16, 2012

Jawapan Sulung Pemuda Bani Tamim Lombok


Apakah jawapan pertama Abdul Aziz Lombok yang mengaku sebagai Al-Mahdi Cucu Nabi Ibrahim merangkap Pemuda Bani Tamim kepada saya? Jom baca.

“Kalian belum tahu siapa yang mengajar Imam Naser menafsirkan seluruh ayat Alqur'an dan melacak (*menyaring/mengetepikan) hadis hadis yang palsu. Yang mengajar Imam Naser untuk menafsirkan Al-Qur'an adalah ALLOH SUBHANAHU WAT'ALA. Dialah tuhan kami dan guru kami.””

“Apakah tafsir ALLOH SWT sama dengan tafsiran ulamak, yang mereka memake (*menggunakan) zhon/prasangka atau ijtihad untuk menafsirkan ayat ayat Alqur'an??????????????????????”

“Dan kalian belum kenal betul dengan Tuhan kalian akibat hadis palsu yang kalian meyakininya sahih (*Nasser Yaman, Abdul Aziz Lombok dan para pengikut mereka menolak semua hadith yang tidak selaras dengan Nasser Yaman sekalipun sahih atau hasan. Bagi mereka semua itu hadith palsu kerana kononnya Nasser tahu yang mana haditrh paslu yang mana bukan melalui ilmu ghaibnya, bukan melalui kaedah ilmu mustalah hadith) dan akibat kalian tidak rujuk kepada Al-Qur'an. Siapa saja yang meyakini bahawa ada shafa'at Nabi kelak di akhirat maka dia telah shirik. Buktikan saja besok (*akan terbukti nanti) apakah saya benar atau tidak, tunggulah kalian tidak lama lagi.”

“Terserahlah (*kepada) kalian mahu memenangkan Al-Mahdi (*iaitu Nasser Muhammad dari Yaman) atau tidak. Kami tiada butuh (tidak memerlukan) dan kami tidak rugi. Kenapa? Karna (*kerana) cukup dengan tuhan kami. Dialah yang akan memenangkan kami dalam satu malam saja . Buktikan saja (*akan terbukti) tidak lama lagi.”

Itu sahaja jawapannya kali pertama. Para pembaca bolehlah membuat penilaian sendiri.

1 comment:

Melayu Sarawak said...

Assalamualaikum Saudara,
Nampaknya yg dicari bkn beliau (NASER) kerana Imam Mahdi tidak memberitahu bhwa dia sendiri Imam Mahdi.

Imam Mahdi sekarang mungkin tengah santai memikirkan bagaimana hendak menggabungkan semua umat manusia. Beliau pun tidak pernah terfikir adakah dia imam mahdi.

Beliau memakai serban warna biru persis spt moyangnya Rasulullah SAW.

Saya ingin bertemu beliau walaupun berada di sarawak. Di sarawak semangat Islamnya berkurangan kerana satu2 kwsn paling awal islam dtg ialah daerah borneo maka islam akhirnya semakin kusut.

Adakah manusia beragama Islam di borneo ini baru hendak sedar spt zaman dahulu dikala diserang Sepanyol si Knight Templar yg telah menghapuskan kaum madyan,inca,cherokee di muka bumi ini. Barulah org melayu sarawak bangkit menentang dan akhirnya dgn rahmat Allah SWT barulah kita menang menangkis serangan sepanyol di perang kastilla yg didalangi oleh amerika.

Tatkala mereka hendak memalukan bangsa melayu di bumi borneo ini namun satu persatu bangsa lain makin menghormati kita dayak,sulu,bugis,mendailing,jawa, dan yang paling latest bangsa madura.

Bknlah bangsa dayak yg membunuh org madura namun bangsa melayu kerana apa. Madura berkata melayu borneo lemah dan tidak pandai dlm pelajaran mahupun ekonomi. Mereka mengira kaum dayak perlu dibunuh kerana mereka org kafir. Akhirnya melayu mengamuk membunuh madura. Baru mereka tahu senyum manis org melayu dihina, dikira bodoh itu semua khayalan. sebenar melyu berpotensi namun Allah SWT cabut jiwa mereka akibat ilmu yg ada didunia ini dipelopori oleh ahli Illuminati dan freemasonry. Jika Allah Berkehendak ingin memberi nur didalam hati org melayu spt bangsa arab yg dihina dan dikatakan tidak bertamadun,bodoh dan sbgnya barulah mereka akan takut.

Jika org melayu pernah diserang org madura pada permulaan perang sebelum org melayu bangkit, org dayaklah yg membantu melayu. Bugis pula memberi taklimat perang akhirnya barulah melayu bangkit.

Alhamdulillah Allah SWT telah meletakkan banyak Ustaz2 dari semenanjug utk menyemai semangat islam di borneo. Ini bermakna allah masih mengasihi kita semua walaupun tidak moden dan famous spt org lain.

Tunggulah kepulauan madura begabung dgn tanah borneo ini barulah islam akan bangkit semula2 di borneo ini. Insyallah. Sabah kepala, Brunei lehernya, Sarawak EKornya, Kalimantan badannya dan kaki2nya dan kawasan tanah madura.
Tentera nya bangsa iban,melayu,bugis,sulu,jawa,mindanao,tionghua dari dinasti tang,org pakistan,melayu semenanjung,melanau,kenyah,kadazan dan sbgnya.

Related Posts with Thumbnails