Kajian dan pemerhatian ringkas tentang Al-Quran, As-Sunnah (hadis), agama-agama dunia, kitab-kitab suci pelbagai agama, manuskrip-manskrip kuno, alam semesta (bumi dan angkasa lepas), ilmu perbandingan agama, sejarah, peristiwa-peristiwa akhir zaman, kiamat, alam akhirat, alam ghaib, sains, astronomi (falak) dan lain-lain ilmu alam.

Thursday, July 23, 2009

Yahudi dan Muzik Punk

Kita tahu penjenayah Yahudi berada di sebalik dunia hiburan. Mereka mencatur pelbagai perkara berkaitan dunia hiburan termasuklah berperanan penting menentukan muzik kegilaan semasa. 60-an, disko, rock, rap, hip hop, death metal, alternative dan lain-lain mempunyai era masing-masing. Salah satu cabang dalam rock, yang zaman emasnya sudah lama berlalu tetapi masih mendapat tempat dalam kalangan muda-mudi ialah muzik punk.


Punk rock meletus sekitar awal 70-an terutamanya di United Kingdom dan Amerika dengan kumpulan-kumpulan seperti The Ramones, Sex Pistols, The Damned, The Clash dan lain-lain menjadi peneraju umatnya. Tommy Ramones (lahir 1949 di Hungary) dari kumpulan The Ramones bukanlah nama sebenar individu itu. Dia seorang Yahudi dengan nama Tamas Erdelyi. Seorang lagi nama besar dalam arena muzik punk ialah Dick Manitoba (lahir 1954 di New York) dari kumpulan The Dictators. Nama sebenarnya ialah Richard Blum, yang juga seorang Yahudi. Seorang peminat punk seakan-akan dianggap berdosa sekiranya tidak mengenali kedua-dua orang tokoh ini.


Kumpulan Ramones yang popular dengan lagu ‘Blitzkrieg Bop’ dianggotai oleh individu yang rata-ratanya mempunyai pertalian dengan Yahudi. ‘Godfather’ punk iaitu Lou Reed (lahir 1942) dari kumpulan Velvet Underground sendiri seorang Yahudi. Dikatakan banyak istilah dalam punk berasal daripada perkataan-perkataan bangsa Yahudi iaitu bahasa Ibrani (Hebrew).


Dipercayai mereka ini menganggotai pertubuhan-pertubuhan gelap Yahudi yang beroperasi di seluruh dunia. Pertubuhan-pertubuhan yang dianggotai oleh pelbagai orang kenamaan dalam pelbagai bidang ini saling lonjak-melonjakkan sesama mereka atas kepentingan-kepentingan Yahudi antarabangsa.


Anda turut sama memperjuangkan apa yang mereka bawa? ..........



ps : Paul Stanley (lahir 1952 sebagai Stanley Eisen) dan Gene Simmons (lahir 1949 di Haifa, Israel sebagai Chaim Witz) dari kumpulan rock n roll lagenda KISS (Kill Islam, Support Satan?) ialah Yahudi.

No comments:

Related Posts with Thumbnails