Kajian dan pemerhatian ringkas tentang Al-Quran, As-Sunnah (hadis), agama-agama dunia, kitab-kitab suci pelbagai agama, manuskrip-manskrip kuno, alam semesta (bumi dan angkasa lepas), ilmu perbandingan agama, sejarah, peristiwa-peristiwa akhir zaman, kiamat, alam akhirat, alam ghaib, sains, astronomi (falak) dan lain-lain ilmu alam.

Thursday, November 27, 2008

Video: Mengapa Umat Islam Tidak Makan Khinzir



Abu Zulfiqar mengucapkan ribuan terima kasih kepada Tuan CQ (Conan Qursany) dari Bicarasufi.com atas usahanya mewujudkan video ini. Semoga Allah memberikan ganjaran yang besar kepada kita semua. : )

2 comments:

muna said...

assalamualaikum...
Saya dalam rangka menyiapkan research saya bagi Master dan ade kaitan dgn isu babi ini. Bolehkah saya tau rujukan bagi fakta yg ditulis dalam video ini. Saya benar berminat ingin taw rujukan yg digunakan agar boleh sy membaca dgn lebih lanjut...sekian terima kasih. kalau boleh seberapa kadar segera yang boleh.

Alexanderwathern said...

Wlksm Muna,

Saya menulis temph hari berdasarkan rojakan nota dalam buku nota saya. Namun seingat saya, saya banyak merujuk sebuah buku Dr. Danial Zainal Abidin yang saya tidak ingat apa tajuknya. Boleh jadi 'Kit Kombat untuk Remaja Islam'.

Related Posts with Thumbnails