Kajian dan pemerhatian ringkas tentang Al-Quran, As-Sunnah (hadis), agama-agama dunia, kitab-kitab suci pelbagai agama, manuskrip-manskrip kuno, alam semesta (bumi dan angkasa lepas), ilmu perbandingan agama, sejarah, peristiwa-peristiwa akhir zaman, kiamat, alam akhirat, alam ghaib, sains, astronomi (falak) dan lain-lain ilmu alam.

Sunday, November 15, 2009

Jangan Terpedaya!

GURU SILAT HEBAT KERANA JIN

Seorang pelajar kerasukan. Seorang ustaz lulusan al-Azhar membacakan ayat-ayat suci terutamanya ayat Kursi tetapi gagal mengusir si jin. Kemudian datang seorang guru silat xxx membacakan ayat Kursi, jin berjaya dikeluarkan sekejap sahaja.

Ustaz : Macam mana saya baca ayat Kursi tapi jin tak keluar? Encik baca ayat Kursi juga tetapi jin keluar?

Guru silat: Itulah..... (jawabnya sambil tesenyum dan berbangga kerana dia lebih hebat daripada seorang lulusan al-Azhar)

APA SEBENARNYA YANG BERLAKU?

Guru silat itu bukan mengusir si jin perasuk dengan ayat Kursi, tetapi dengan jin yang menjadi dampingan silatnya. Oleh kerana jin silatnya kuat, dengan mudah sahaja jin prebet dalam tubuh pelajar itu lari ketakutan. Tanpa membaca ayat Kursi pun jin perasuk itu akan beredar dari tubuh si pelajar.

*Kejadian benar


BAGAIMANA BOMOH TAHU LEBIH AWAL?

Sesampai sahaja di rumah si bomoh atau perawat, dia pun berkata: "Saya dah tahu dah, masalah kamu ialah sekian-sekian... betul tak?"

Kita berasa takjub akan kebolehan si bomoh lalu dengan mudah akan mengikut segala kata-katanya. Si dukun sudah membentuk kebolehpercayaan yang tinggi sejak kali pertama kita melihatnya lagi. Mereka yang jahat tentu saja mudah-mudah dapat memperdaya pesakit dan keluarganya selepas itu. Bagaimana hal ini boleh berlaku?

1. Si perawat memang seorang yang soleh, lalu sesekali Tuhan bukakan kasyaf sehingga dia dapat mengetahui perkara-perkara ghaib. TETAPI, hal ini sangat jarang berlaku.

2. Jin-jin yang mendampingi si perawat bertanya kepada jin-jin yang berada di sekitar kita. Ada jin yang memang mengikut kita dari rumah dan ada yang di pertengahan jalan. Apa yang kita bualkan mereka dengar lalu mengkhabarkan hal ehwal kita kepada jin-jin yang ada di rumah si perawat. Jin-jin si perawatlah yang menyampaikan pula cerita itu kepada tuan mereka iaitu si bomoh. Jenis ini memang SELALU BERLAKU.

Oleh itu, jangan mudah-mudah berasa takjub dengan kebolehan perawat dalam hal ini.


PENIPUAN DENGAN TELUR AYAM

SITUASI

Kita pergi mendapatkan rawatan alternatif. Perawat menggunakan telur ayam. Biasanya telur ayam itu akan digolekkan pada bahagian-bahagian tertentu di tubuh kita. Doa dan gaya mengubat pun 'dilakonkan' oleh perawat untuk mengukuhkan kepercayaan kita kepadanya.

Kemudian perawat akan memecahkan telur ayam itu dan menunjukkan barang di dalamnya. Antara barang yang biasa terdapat ialah jarum, darah, minyak dan lain-lain. Perawat mendakwa dia mengeluarkan/ menarik barang-barang itu dari dalam tubuh kita.

HASILNYA

Kita pun percaya sungguh-sungguh dan kagum dengan kebolehan si perawat. Dari segi psikologi, kita terangsang untuk merasakan yang diri kita semakin sihat, paahal dia tidak merawat apa-apa pun. Kita juga dengan mudah akan menghadiahkan si perawat dengan wang ringgit.

PENDEDAHAN

Barang-barang itu sudah dimasukkan terlebih dahulu ke dalam telur tadi. Biasanya mereka akan menebuk satu lubang yang halus di hujung telur lalu memasukkan barang-barang yang sesuai dengan lubang itu. Kemudian mereka akan menampal lubang kecil itu semula.

Salah satu cara untuk mengenal pasti yang mereka sedang menipu ialah ketika mereka menggolekkan atau melalukan telur itu ke tubuh kita. Ketika itu jari mereka akan memegang hujung atas dan bawah telur, hanya bahagian tengah telur yang digolek. Mengapa? Kerana mereka tidak mahu kita terlihat bahagian yang mereka tampal.

Jarum- memang lolos dimasukkan melalui lubang kecil yang dibuat.
Bahan-bahan cecair (darah, minyak)- disuntik masuk.


*Harap difaham, kita tidak menuduh semua yang menggunakan teknik ini sebagai penipu, cuma mendedahkan mereka yang menipu sahaja. Yang tidak terlibat tidak perlu terasa hati.
Wallahualam.


Abu Zulfiqar @ Alexanderwathern

No comments:

Related Posts with Thumbnails